Már gyűjtik az aláírásokat a 3-as metrós népszavazáshoz – fotók
Kilenc ellenzéki párt gyűjti az aláírásokat.
Kilenc ellenzéki párt gyűjti az aláírásokat.
A budapesti tömegközlekedéssel foglalkozó egyesület szerint a főpolgármester alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését, pedig egy olyan ügyről van szó, ami évtizedekre meghatározza majd azt, ki és hogyan használhatja a felújítás után a forgalmas metróvonalat.
Érdekes érvelésbe bonyolódott a főpolgármester a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.
A BKK szerint az érintett aluljárók felújítása körülbelül nettó 11 milliárd forintba kerülne.
A Párbeszéd azt írta, másik nyolc párttal együtt ők is segíteni fogják az aláírásgyűjtést.
A Kúria elutasította a jogorvoslatot. A kezdeményező, Horváth Csaba szerint már a héten elkezdik gyűjteni a szignókat.
A Kúria kedden utasíthatja el a kezdeményezés ellen benyújtott fellebbezést.
Meghosszabbítaná a 2-es metrót és akadálymentesítené a 3-as metró Kálvin téri állomását – egyebek mellett erről is beszélt a főpolgármester a XVI. és XVII.kerületi polgármesterrel közösen tartott hétfői sajtótájékoztatóján. Konkrétumok nem hangzottak el, csak távlati tervek.
Most épp kelekótya paprikajancsinak nevezte a szocialista fővárosi képviselőt.
Ha nem jár a metrópótlónak átkeresztelt villamos, válasszák a metrópótló villamost pótló autóbuszt!
A felújítás után a vonal több megállóját máshogy fogják hívni, mint korábban.
A BKK szerint csúcsidőben akkor sem tudnának több pótlóbuszt járatni a 3-as metró helyett, ha akarnának, és a mostani kapacitás egyébként is kielégíti az igényeket. Az utasszám ennek ellenére jelentősen csökkent a pótlóbuszokon a metróhoz viszonyítva.
Elkészültek a látványtervek, amelyekről kiderül: két állomás neve is megváltozik.
A főpolgármester szerint nincs anyagi fedezetük a metró teljes körű akadálymentesítésére, de megvizsgálják még egy állomáson a lift beépítésének lehetőségét. Tarlós István elmondta pénteken azt is, pontosan hány új troli és villamos érkezik Budapestre, illetve felvetette, hogy a Római-partra épített védmű a patakok bevédése után akár okafogyottá is válhat.
Az MSZP szerint politikai támadás érte a kezdeményezést.
Ezek nyilván továbbra is gyermekbetegségek.
A főpolgármester azzal érvel, hogy például New Yorkban a metróállomások 20 százaléka akadálymentes csak, így ehhez képest a Budapestre tervezett 40 százalékos vagy annál nagyobb arány "nem szégyellnivaló".
A hármas metró akadálymentesítéséről van szó. A most kiadott közleménye előtt már elmondta ugyanezt az ATV-ben.
A főpolgármester szerint minden állomáson lesz akadálymentesítés, hónapok óta szervezik azt.
Lebontották a burkolatot az állomások egy részén a 3-as metró északi szakaszán. A rekonstrukció weboldalán közzétett fotókon látható, hogy a kibontott anyagokat és a törmeléket úgynevezett pőrekocsikon szállítják el a megállókból.